donderdag 14 mei 2009

spontaniteit



af en toe ga op tocht in de tuin. niet dat de trip mij uitermate kan vermoeien, daarvoor is de tuin veel te klein. maar wat niet kan vermoeien, kan wel boeien...in onze tuin ligt namelijk een partijtje nieuwe aarde, die ik er eigenhandig en tot wanhoop van mijn rug zelve heb ingeschept. een aantal planten worden daar nu ingestoken, een aantal zaden werden met brede armwzaaien aan deze nieuwe grond toegevoegd, en hier en daar komt iets vanzelf de kop opsteken. spontaan dus. zoals deze viooltjes. als ik het goed is dit een akkerviooltje. als ik het goed heb...

2 opmerkingen:

xyala zei

Maf, lijkt me inderdaad een akkerviooltje. Wat heb ge nog zoal gezaaid in uw hoop aarde? :-)

janus zei

dat is ter vanzelf gekomen. anders staan er wat vlinderlokkers: damastbloem, verbena, zonnehoed,kattestaart, gamander, wat propere distels...