donderdag 26 februari 2009

flitsbloemen



een tijdje terug vertelde ik het al: ten huize janus kwam een pakje toe, waarin een flits verstopt zat. bij die flits zat een boekje dat in vrij droge lectuur de aankoper duidelijk maakte hoe het ding functioneerde en hoe het bij voorkeur te gebruiken. voorwaar geen wc-literatuur!
ondertussen heb ik al wat fotoots genomen met dat ding op mijn camera, en ook met dat ding naast mijn camera, licht laten weerkaatsen op muren, plafonds of een combinatie. ik begin het stilletjes te snappen, maar het zal nog wel eventjes duren vooraleer ik het systeem helemaal onder de knie heb. maar ik had jullie flitstestfotoots beloofd. awel, hier is er een!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

goed gelukt hé !?

De kwaliteit met die opzetflits is toch veel beter dan met die ingebouwde vind ik. Vooral omdat je onrechtstreeks kan flitsen.
Overigens: een handig hulpmiddel bij macro's is een reflecterend karton om je flitslicht nog meer te verspreiden. De achterkant van de gerookte roze zalm van den aldi is daarvoor ten zeerste geschikt. (wel eerst even afwassen)

janus zei

ja, ik was er wel content van. zeker een groot verschil met de ingebouwde flits, ik heb telkens ter vergelijking een foto genomen met de gewone flits.
gerookte zalm kopen is heden ten dage uit den boze voor een marien bioloog (die vorte groene principes alweder), maar ik zal een ander stuk karton nemen en eens nagaan of er een verschil opzit. mijn flits kwam namelijk mét softbox, ik heb begrepen dat dat vroeger niet het geval was.

Aubélia zei

Mooie foto