woensdag 2 september 2009

eindelijk!



ooit, in een ver verleden, ging ik als hoeder der nederlandse talen mee met de jnm van kortrijk op kamp naar de lorraine. mee op kamp, wat zeg ik? ik was er zelfs lid van het kaaa-seee (ofte kc) zoals dat in het jnm'se jargon heette. ook toen al was er een voorliefde voor vlindertjes, en op dat kamp mocht ik voor de eerste keer een tweekleurige parelmoervlinder aanschouwen. en toen nooit meer. het was een soort van ideaalbeeld geworden, nog ne keer een tweekleurige parelmoer zien. en nu is het gelukt! ik heb er zelfs een portretje van. en het toont dat het beestje eigenlijk wel kleiner is dan ik in mijn geheugen had. het is altijd iets, met dat geheugen...

1 opmerking:

bart zei

Janus Averibi, de hoeder der nederlandse talen! Haaaa, het kamp met de grand chef migraine, de eikenpages en de kampvuren. Waar is de tijd! Deze specifieke parelmoer herinner ik mij niet, ik weet wel nog dat we daar ENORM veel vlinders gezien hebben, en dat het een zeer fijn kamp was. De tijd van toen, menjirre!