zaterdag 18 oktober 2008

trekteltzicht



Vandaag gaan trektellen in Bavikhove. Wie het begrip trektellen vreemd is: een handleiding! Men neme een verrekijker, eventueel een stoeltje, warme kledij, een portie goed humeur, arendsogen en geduld. Hiermede begeeft u zich naar een trektelpost, te herkennen aan individuen die soortsgelijk uitgerust zijn. U vervoegt deze individuen en u noteert elke vogel die voorbij komt op zijn weg naar het heerlijke zuiden. U bent aan het trektellen! U neemt deel aan de collectieve euforie bij een streepke, een lijntje, een belletje. Of u geniet van het uitzicht vanaf uw trektelpost. Dit is bavikhove dames en heren, een gemeente wereldberoemd door onze telpost, en ook wel een beetje door zijn Gerrit Callewaert!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

En ik vermoed zo, dat er deez' dagen wel wat trek te tellen was...
Toen ik vanmorgen wat aan het afkoelen was na mijn duurloopje, was er plots in de lucht een enorm gedruis te horen, en vlogen er in een stuk of vier driehoeken een paar tientallen ganzen luid gakkend voorbij.
Een bijzondere ervaring na een bijzonder mooi herfstelijk loopje in de opgaande zon.

janus zei

dat was inderdaad het geval. vooral de koperwieken (met meer dan 1000 koperwieken en meer dan 1000 vinken op zaterdag). leuk dat je mijn blog gevonden hebt. ik zit ook af en toe eens op die van u te kijken, en ik moet zeggen: mooi gedaan!